BUKIŠKIO PROGIMNAZIJOS 5–8 KLASIŲ MOKOMŲJŲ DALYKŲ KONSULTACIJŲ TVARKARAŠTIS
BUKIŠKIO PROGIMNAZIJOS MOKINIŲ KONSULTAVIMO TVARKA
Dalyko konsultacija – individualus 30–45 min. trukmės mokytojo ir mokinio (ar mokinių grupės) dalykinis susitikimas kontaktiniu arba nuotoliniu būdu (pradinių klasių mokiniams – tik kontaktiniu), siekiant suteikti pagalbą tenkinant mokinių akademinius poreikius, didinti ugdymo(si) veiksmingumą, šalinti mokymosi spragas ir padėti siekti pažangos. Konsultacija nėra pamoką pakeičianti veikla. Mokinys pirmiausia pagal savo galimybes maksimaliai įsitraukia ir dirba pamokų metu (mokytojas gali atsisakyti teikti konsultaciją mokiniui, jei pamokose jis neįsitraukia į veiklas be pateisinamų priežasčių) ir, esant papildomo darbo poreikiui, kreipiasi į mokytoją konsultacijos.
Konsultacijos nėra privalomos, tačiau rekomenduojamos:
- kai mokinys dėl ligos (ar kitos pateisinamos priežasties) praleidžia pamokas, jam sunku savarankiškai mokantis suprasti, kas skyriuje svarbiausia ir pan.;
- kai mokinys iš eilės gauna neigiamus pažymius iš dviejų ar trijų atsiskaitomųjų darbų, gilėja mokymosi spragos;
- kai mokinys, turintis ypatingų gebėjimų, siekia labiau gilintis į dalyko konkrečią temą;
- kai mokinio pasiekimų lygis žemesnis, nei numatyta pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiose programose, ir mokinys nedaro pažangos. Silpniau besimokantiems mokiniams, kurie nuosekliai dirba ir deda dideles pastangas, bet trūksta gebėjimų, rekomenduojamas konsultacijų ciklas.
Dalyko mokytojai mokslo metų pirmos (įvadinės) pamokos metu mokinius supažindina su konsultavimo tvarka. Taip pat galima mokiniams tai pabrėžti pradedant kiekvieną naują temų skyrių. Klasių vadovai klasės valandėlės metu primena apie konsultavimosi galimybę, progimnazijos tinklalapyje pateikiama aiškiai matoma ir lengvai prieinama informacija. Mokinių tėvai apie konsultacijų tvarką informuojami per el. dienyną ir Tėvų susirinkimo metu.
Konsultacijų skiriamos, kai jas:
- inicijuoja mokytojas. Mokytojas, matydamas konsultacijos poreikį, teikia mokiniui pradžioje žodinį pasiūlymą pasinaudoti konsultacijų galimybe ir informuoja mokinio tėvus per el. dienyną. Jei mokinys/tėvai nesureagavo ar nesutiko ir situacija nesikeičia, tada, esant poreikiui, organizuojama kompleksinė pagalba ar pokalbis su mokiniu ir tėvais;
- inicijuoja mokinys ir/arba tėvai. Dėl konsultacijos poreikio gali kreiptis ir mokinys ir/arba tėvai. Mokytojas įvertina konsultacijos reikalingumą ir skiria mokiniui konsultaciją numatytu laiku.
Konsultacijos fiksuojamos el. dienyne:
- mokytojas sukuria grupę skirtą mokomojo dalyko konsultacijai;
- įrašo konsultacijos temą, nurodo datą ir laiką, žymi n, jei mokinys nedalyvavo (tik teisinti nereikia);
- mokinys ir tėvai el. dienyne mato įvykusios konsultacijos įrašą. Kas mėnesį analizuojami statistiniai duomenys: kiek mokinių turėjo konsultacijų, kiek dalykų konsultacijų vyko, kiek mokytojų vedė konsultacijas, kiek konsultacijų vedė konkretus mokytojas.
Konsultacijų efektyvumas:
- apie mokinio pažangą el. dienyne informuojami ir mokinio tėvai (komentaras po konsultacijos ir/ar el. žinutė tėvams);
- mokytojas dienyno skiltyje gali pažymėti asmeninę pažangą (padrąsinimas, paskatinimas), kai konsultacijų metu mokinys padaro pažangą. Jei konsultacija nedavė rezultatų, priimamas sprendimas dėl kompleksinės pagalbos.